„Gada prece – tas skan lepni un iedvesmojoši”

Noskaidrot pircēju iecienītas, ikdienā visbiežāk pirktās preces un tās popularizēt – ar tādu domu katru gadu, tagad jau 15.reizi, Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) rīko pasākumu „Gada prece”, svinīgi piešķirot šo nosaukumu. To saņem produkti, kuru pārdošanas apjomi pelnījuši ievērību. Katru gadu izvirzās gan jauni līderi, gan pirktāko skaitā paliek iepriekšējās „Gada preces”. Šogad šo preču zīmi saņēma 23 pirktākie produkti.

Jau tradicionāli lielākā daļa ir Latvijas ražojumu, kas apliecina gan kvalitāti, gan pircēju uzticību savējiem. „Gada preces” statusā parasti iekļūst tikai tie citu valstu produkti, kuriem nav vietējā analoga. Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta direktora vietniece Ilona MežinieceBriede pauda labus vārdus uzņēmējiem: „Man ir prieks šodien sveikt klātesošos un Zemkopības ministrijas vārdā  izteikt pateicību gan ražotājiem, izplatītājiem un tirgotājiem par viņu darbu. Jo tikai visu šo ķēdes posmu veiksmīgas sadarbības rezultātā pircēji ikdienā var tikt pie drošiem un kvalitatīviem pārtikas produktiem. Vēlētos pateikt paldies arī Latvijas Tirgotāju asociācijai gan par tās ikdienas darbu, gan arī – par ieguldījumu šī pasākuma rīkošanā  jau 15 gadu garumā. Balvas pasniegšana ir izvērtusies par labu tradīciju, kas reizi gadā pulcina kopā labākos ražotājus.  Un tradīcijas kā zināms asociējas ar kopības sajūtu un svētkiem. Un šī ir arī tāda tradīcija, kas  sniedz ieguldījumu Latvijā ražoto, augstas kvalitātes pārtikas produktu popularizēšanā.

Vēlos visiem klātesošajiem nodot sveicienus no mūsu zemkopības ministra Jāņa Dūklava. Gada prece – tas skan lepni un iedvesmojoši. Ir liels gandarījums, ka Latvijā joprojām lielā cieņā ir vietējie ražojumi. Gandarījums par to, ka patērētāji tik augstu ir novērtējuši Latvijas pārtikas nozares uzņēmēju veikumu un to spējas piedāvāt mūsdienīgus, kvalitatīvus un garšīgus produktus.”

Maxima Latvija valdes loceklis Viktors Troicins arī sveica savus sadarbības partnerus, piegādātājus, un teica: „Mēs esam strikti, pārāk strikti sekojam saviem noteikumi. Bet bez jums mēs nevarētu panākt visu, ko esam sasnieguši., tāpēc gribu pateikt paldies, ka sadarbojaties ar mums. Paldies par to, ka „izturat” mūsu „spiedienu”, bet mums arī ir šis spiediens no pircēja.” Viņš arī piebilda, ka Maxima gada sākumā pasludināja, ka šis būs pagrieziens gads: „Esam šogad būtiski samazinājuši cenas savā tīklā. Pagājušais gads mums bija finansiālā ziņā labvēlīgs un prognozējam, ka arī šis gads būs labs.”

Uzņēmējs, LTA padomes loceklis un veikala „Sena Bode” īpašnieks Mārtiņš Šablovskis atzīmēja, ka īpaši kūrortpilsētā Jūrmalā var labi novērot, cik lielā cieņā Latvijas produkti ir ārvalstu tūristu vidū, kas arī pierāda preču labo kvalitāti un to, ka vietējie nekļūdās savā izvēlē.

LTA prezidents Henriks Danusēvičs un LTA padomes priekšsēdētājs Dainis Domiņš pasniedza mūsu valstī reģistrēto Eiropas preču zīmi „Gada prece” (PRODUCT OF THE YEAR) 23 pirktāko produktu ražotājiem un izplatītājiem. Tiem savukārt ir tiesības atzīmi „Gada prece” norādīt uz produktu iepakojuma. Šo gadu gaitā nosaukumu Gada prece ieguvuši jau 549 produkti un preces. Atbilstību Gada preces nosaukumam nosaka dažādās preču kategorijās aptaujājot nozīmīgākos tirgotājus, t.sk. Maxima, Mego, Sky, Stockman un iepazīstoties ar tirgus izpētes datiem.

Patīkamā atmosfērā

Pasākuma gaitā bija iespējams uzzināt interesantus faktus par nominētajām precēm. Uz jautājumiem arī skanēja asprātīgas atbildes ar humora piedevu, tika atklāts arī pa noslēpumam. Piemēram, kā rodas interesantie „tetovējumi” uz bērnu cīsiņiem. Saviesīgā noskaņā varēja baudīt produktu degustācijas un skanēja dzīvā mūzika.

Jau vairākus gadus pēc kārtas Gada preces pasniegšanas ceremonija norisinās Valsts SIA „Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikuma” (RTRIT) telpās, Nīcgales ielā 26 – lielajā zālē.  RTRIT ir viena no lielākajām profesionālās izglītības iestādēm Latvijā.  Tehnikums piedāvā izglītības programmās tādās darba tirgū pieprasītās jomās kā pārtikas ražošana, ēdināšana, viesmīlības un tūrisma, modes un stila, interjera dizaina un komerczinību jomās. Te izglītojas nākamie tirdzniecības nozares speciālisti.

Ikdienā tik ļoti nepieciešamais

Viens no nepārspētiem līderiem ilggadīguma ziņā ir Provansas Majonēze FRANCIS, ko ražo BALTTUR – R. Pircēji atkal un atkal par to „balsojuši” ar saviem maciņiem. Tāpat ik gadu pirktāko skaitā iekļūst kāds no Gaļas nams – Ādaži, Forevers, Rēzeknes Gaļas Kombināts, Gaļas pārstrādes uzņēmums Nākotne ražojumiem. Visdažādākajām diendienā lietotajām ierīcēm iedzīvotāji izmanto Energizer Alkaline Power AA baterijas, ko piedāvā BMS – Baltijas Marketing Serviss. Vēl iecienīts ikdienas pirkums ir kāds dzēriens no CIDO GRUPA un SIMEKS piedāvātais Ķekavas avota ūdens. Neiztikt arī bez Lazdonas piensaimnieks, Dobeles dzirnavnieks, Balticovo un Kronis piedāvātajiem labumiem un citiem ražotājiem. Tie, kam tas ir aktuāli zina, cik labas higiēnas preces piedāvā TZMO Latvija, šoreiz „Gada prece” godā HAPPY MAXI autiņbiksītes. Vērtējot preces kopumā var secināt, ka patērētājam svarīga ir laba kvalitāte, bet arī cenai jābūt labai, jo tas ir būtisks izvēles faktors, ko ražotājiem un piegādātājiem apliecina tirgotāji.